петък, 9 юни 2017 г.

Пабло Пикасо

 
Когато бях малък, майка ми казваше: Ако станеш войник, ще стигнеш до генерал. Ако станеш свещеник, ще бъдеш папа. Аз исках да бъда художник и станах Пикасо.

Действието е основният ключ към успеха.

Винаги правя това, което не мога, за да мога да се науча да го правя.

Може този, който мисли, че може. А не може този, който счита, че не може. Това е неотменим, неоспорим закон.

Аз почивам, когато работя, и се изморявам, когато безделнича или приемам гости.

Аз не търся, аз намирам.

Всяко дете е творец. Проблемът е как да се запази такъв като порасне.

На 12 години вече можех да рисувам като Рафаело, а ми бе нужен цял живот, за да се науча да рисувам като дете.

40 години – това е такава възраст, в която най-сетне се чувстваш млад. Но вече е твърде късно.

С възрастта вятърът става все по-силен. И винаги е в лицето.

Любовта е най-добрият възстановител.Ние не стареем, ние съзряваме.

Живописта – това е просто друг начин за водене на дневник.

Светът днес няма смисъл. Така че, защо да съм длъжен да рисувам картини, в които да има смисъл?

Аз не рисувам това, което виждам. Рисувам това, което мисля.

Никой и никога не е виждал естествено произведение на изкуството.

Да имитираш другите е неизбежно. Позорното е да имитираш себе си.

Добрите художници копират; великите – крадат идеи от Бог.

Ако истината е само една, то няма да може да се нарисуват стотици платна на една и съща тема.

Всичко, което можеш да си въобразиш – е реално.

Едни виждат това, което е, и питат: защо? Аз виждам това, което би могло да бъде, и питам: защо пък не?

Някои художници изобразяват слънцето във вид на жълта точка, но има и други, които заставят жълтата точка да изглежда като слънце.

Истинският художник е разбиран само от няколко човека. Знаменитият – от още по-малко.

И сред хората копията са повече от оригиналите.

Искам да живея като беден човек с много пари.

Никога няма да прекосиш океана, докато не се осмелиш да изгубиш брега от очи.

Класификатор - Автори

Няма коментари:

Публикуване на коментар